Yolcu Taşıma Yönetmeliği

Yolcu Biletleri

  • Yolcu taşımaları biletsiz yapılmaz.
  • Düzenli yolcu taşımalarında her yolcu için ayrı bilet düzenlenmek zorunludur.
  • Bir yolcuya bilet karşılığı satılan koltuk, bir başkasına mükerrer olarak satılamaz.
  • Yolculuk süresince yolcular biletlerini yanlarında bulundurmak zorundadırlar.
  • Otobüs hareket saatinin 24(yirmi dört) saat öncesine kadar yapılacak müracaatlarda bilet ücretinin tamamının iade edilmesi,
  • 12(on iki) saat öncesine kadar yapılacak müracaatlarda ise 6(altı) ay geçerli açık bilet düzenlenebilir.
  • İptal olan seferlerde yolcular hareket saati en yakın sefere yönlendirilir ya da bilet ücreti iadesi yapılmaktadır.
  • Bu işlemler için 0850 333 35 64 numaralı çağrı merkezinin aranması gerekmektedir. Şube ya da otogardan alınan biletlerde bütün işlemler yine şube ya da otogardan yapılır.

Güvenlik ve Sağlık

  • Yolcular taşımacının güvenlik yönünden almış olduğu tedbirlere uymak zorundadırlar.
  • 1-2-3-4 Numaraları koltuklarda 0-12 yaş arası çocuk yolcuların seyahat etmesi yasaktır.
  • Tüm yolcularımızın seyahat süresi boyunca emniyet kemerlerini takması zorunludur.
  • Sürücüler seyahat esnasında yolcularla ve personelle uzun süreli sohbet edemezler.
  • Seyahat sırasında sürücüler ses ve görüntü cihazlarının yönetimini yapamazlar.
  • Yolculuk sırasında ikram edilen yiyecek, içecek, mendil, kolonya ve benzeri maddeler Sağlık Bakanlığı tarafından yayımlanan mevzuata uygun olmalıdır.
  • Taşımacılar, yolcuların sağlıklı, rahat ve güvenli bir yolculuk yapmasını sağlamak yolcuyu güvenli bir şekilde taahhüt ettiği yere kadar götürmekle yükümlüdür.
  • 0 - 6 yaş aralığında olan çocuk yolcuların refakatsiz seyahat etmesi mümkün değildir.
  • 07-12 yaş aralığındaki çocuk yolcuların refakatsiz seyahat etmeleri halinde ise seyahatleri öncesinde kanuni temsilcisi tarafından kalkış noktasında Refakatsiz Çocuk Yolcu Taşıma Yetki Belgesi doldurulması ve ilgili otogar yetkilimize teslimi gereklidir.